1 Ağustos 2009 Cumartesi

'Sosyete olunmaz sosyete doğulur'

Salla şarkısı ve pembe takıntısıyla müzik sektörüne yeni bir ikoncan geldi.


Giyimi, ilginç söylemleri ve seksiliğiyle dikkat çeken Kendi’nin şarkıları tam eğlencelik.

HT Magazin - Zeynep Bakır Umarca

Takma adı Kendi. Evet şu bildiğimiz Şeker Kız Candy’den esinlenme. Gerçek adını söyleyip Barbie imajını bozmak istemiyorum. Leydi Kendi her zaman rastlayamayacağımız bir tip. Bir hafta önce ‘Aksi Single’ adında bir single
çıkardı. 87 doğumlu Kendi’nin en büyük özelliği hayata pembe
bir çerçeveden bakıyor olması. Hayatına dahil ettiği her şey ama her şey pembe. Çantası, çakmağı, bilgisayarı, koltuğu aklınıza ne gelirse. Gelmeyeni de ben söyleyeyim. Bindiği devasa cipini bile pembeye boyatmış. Single’ında üç şarkı bulunuyor. ‘Salla’, ‘Kanki’ ve ‘Kork Benden’. Şarkılarında
80’lerin ruhsal durumunu görmek mümkün. Hayatındaki başka detayları görmek içinse kapılarını ilk defa objektiflere açan It’s a Joke’da buluştuk.

- Albümünden önce şu pembe konusuna değinmek istiyorum, neden her şeyin pembe?
Pembeyi seviyorum. Pembe bir şey gördüğümde ona sahip olmak istiyorum. 300 tane ayakkabım varsa bunların yarısı pembedir. Evimde her yer, her şey pesbembe.

- Çocukluğundan kalma bir şey olsa gerek?
Aslında çocukken hiç bebeklerle oynamadım. Pembe giymedim,
sokakta erkeklerle oynamayı tercih ederdim. Hayatım boyunca
da arkadaşlarım hep erkek olmuştur.

- Tuhaf gelmiyor mu bu durum sana? Çok değişik bir kadınsın.
Renklerden asla sıkılmam. Hele pembeden asla. Değişik bir
kadın olduğum doğru. İnsanlardan soyut yaşamayı
severim. Farklı ve ayrıcalıklı olmak hoşuma gider. Popüler yerlerin kadınıyımdır ama gittiğim yerlerin popüler saatlerini ben yaratırım. Herkesin gittiği saatlerde asla oralarda olmam.

- Çekim yaptığımız bu kıyafetle rahatlıkla dışarı çıkar mısın mesela?
Evet çıkarım. Altımda arabam var. Üstelik ben her
yerde dolaşmam.

- Salla şarkısındaki gibi mi yaşıyorsun hayatını?
Cebimde Visa’m, altımda arabam var. Topuklarımı çıtlatarak bu geceki rengimi arıyorum kıvırtarak. Evet aslına
bakarsanız öyle : )

- Atiye’nin de salla şarkısı var, üstelik kliplerinizde aynı otobüsü kullanmışsınız.
Bizim şarkılarımız onun albümünden çok önce bitmiş ve klibimiz çekilmişti. Aynı dansçılar, aynı otobüs ve aynı şarkı ismi, biraz garip olmuş. Ama bunun Atiye’yle değil ekibiyle ilgili olduğunu düşünüyorum.

- Kanki şarkısında arkadaşlarından çok çektiğini anlatıyorsun?
Evet, çünkü bizim dünyamızın arkadaşlıkları çok sahtedir.
Tam anlamıyla iyi gün dostlarıdır. Kızlardan korkarım, sanırım güzel ve yetenekli olduğum için etafımdaki kızlardan hep kötülük gördüm.

- Sizin dünyanız nasıl bir dünya?
İşte buraların çocukları... (Nişantaşı’nı kastederek.)

- Şarkı söylemek bir anda mı aklına geldi?
Hayır hep aklımda müzik vardı. Şarkı söylemek istiyordum. Lisedeyken bir müzik grubumuz vardı ve ben davul çalıyordum. Sonra annemin ısrarıyla bir yıl piyano eğitimi aldım. Ama piyano çalmak bana göre bir şey değil, sıkılıyorum. Hilmi Özer’le tanıştığımda böyle bir projeyi başlattık. Çünkü ben eteğimi giyip çıkıp lay lay şarkı söyleyemem. Her şeyim konsept olmalı.

- Geçmişinde işe dair neler yaptın?
Neşe Erberk Ajans’taydım. 15 yaşındayken Number One TV’de VJ’lik yapmaya başladım. Reklam filmlerinde ve birkaç dizide de rol almışlığım vardır.

Erkekler güzel kızlara sinir oluyor

Seksi olmayı seven kadınlardansın galiba...
Seksi olmayı kim istemez? Ama çok da kadınsı bir imajım olsun
istemiyorum. İçinde hep renkli tarafları olmasını tercih ederim.

- Seni görenlerden ya da dinleyenlerden nasıl tepkiler
alıyorsun?
Erkekler güzel kızlara artık sinir oluyorlar. Sahip olamadıkları için kızıyorlar ya da saldırıyorlar. Hayret ki bu sefer kızlar daha çok sevdi beni. En çok da bacaklarımı beğendiklerini söylüyorlar.

- Alışverişle aran da bir hayli iyi herhalde?
Her yıl ABD’ye gider ve renkli bulduğumher şeyi alırım.
Sonra burada onları çeşitli şekillerde kullanırım.

- Kendini sosyetik sınıfa dahil ediyor musun?
Sosyetiklik insanın içinde olur. Şarabın en iyisini içme, kitabın en güzelini okuma, kaliteli yaşam isteği insanın
içinden gelir. Sonradan sosyete olunmaz.

Opera veya moda eğitimi alabilirim

- Peki ne tür müzikler dinliyorsun?
Elektronik müziği gerçek enstrümanlarla birlikte dinlemeyi seviyorum. Ruh halime göre caz ya da funk dinlerim.

- Konser ve festival zamanındayız. Rock’n Coke’a gidecek misin mesela?
Orada çadırda kalıyorlar. Bir ara düşündüm fakat Rock’n Coke bana göre değil.

- Bundan sonraki planın nedir?
Liseden sonra çok düşündüm ve konservatuvar okumamaya karar verdim. Çünkü notalar aklımı karıştırıyor. Yurtdışında yabancı dil öğrenmeye gidebilirim. Opera ya da moda eğitimi alabilirim.
Şimdilik gelecek planım bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder